سئو اینستاگرام

سئو اینستاگرام

0

سئو اینستاگرام

 

کسب درآمد اینستا


همان طور که در گوگل الگوریتم‌های بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است.


Like و Backlink
لایک شدن در اینستاگرام شبیه به گرفتن بک لینک است. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

در برخی گروه‌های خصوصی، ادمین‌های اینستاگرام با فالوور بالا عضو هستند و زمانی که یکی از آن‌ها پستی درج می‌کند، سایر ادمین ها اقدام به لایک و یا کامنت گذاشتن در پست می‌کنند


Page name و Site name
نام صفحه و ایدی صفحه به ترتیب همانند نام سایت و دامنه سایت می‌باشد. به خاطر داشته باشید که نام صفحه که اصولا همان نام برند شما می‌باشد باید به شکلی باشد که بتواند به مشتری در راحت تر سپردن آن کمک کند. همینطور نام صفحه با ایدی صفحه همخوانی داشته باشد.

یک نام برند خوب حتما نیاز نیست که به کاربران شما بگوید که شما چه نوع خدماتی را ارائه می‌دهید، نامی که راحت به ذهن سپرده شود و در درون یک داستان به وجود بیاید می‌تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد.

انواع هشتگ

هشتگ خصوصی :در این نمونه شما برند خودتون،اسم محصول خودتون(اگه اسم اختصاصی داره) و … که مخصوص شما هست رو میگذارید
هشتگ عمومی
در نمونه هشتگ بر اساس بازارهدف خود هشتگ تعیین میکنید مثلا شغل شما ساخت دستبند است در نتیجه از هشتگ #دستبند استفاده میکنید
هشتگ مناسبتی
در این نمونه بر اساس مناسبت های خاص مثل اعیاد،اتفاق های روز در کشور پست مرتبط با هشتگ های مرتبط بگذارید

seo


نکته
هشتگ مشابه کلمات کلیدی سایت است هرچه هوشمندانه تر و دقیق تر استفاده شود بازارهدف شما راحت شمارو پیدا میکند که در سئوی اینستاگرام که در بخش آخر گفته میشود هم تاثیر چشمگیری داره.
هشتگ های نامرتبط یا تعداد هشتگ خیلی زیاد
اگر از هشتگ های نامرتبط یا تعداد هشتگ خیلی زیاد استفاده کنید حساب کاربری شما شادو میشود در حالت شادو پست های شما در بخش سرچ نشان داده نمیشود و حتی هشتگ هایی که شما گذاشتید هم سرچ شوند بازهم پست های شما برای دیگران نمایش داده نمیشود!ولی حساب کاربری شما همچنان فعال هست
قبل از هشتگ گذاری هشتگ مورد نظر را سرچ کنید و وضعیت استقبال رو ببینید

سعی کنید هشتگ هایی که از دو یا چند کلمه درست میشوند و سرچ میشوند را پیدا کنید

تعدا مناسب هشتگ
بیشترین هشتگ Hashtag مورد استفاده در هر پست ۳۰ عدد است یعنی بیش از ۳۰ عدد نمی‌توانید برچسب گذاری کنید. هر چند من توصیه نمیکنم از این مقدار هشتگ استفاده کنید. و زیر ۱۰ عدد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. حتی برخی‌ها به ۳۰ عدد هم بسنده نمی‌کنند و در کامنت‌ها از برچسب‌ها استفاده می‌کنند

Bio و Title

در بیو اینستاگرام باید گفته شود که چه دلیلی دارد کاربران صفحه شما را فالوو کنند؟

اگر چه بیو اینستاگرام قابلیت‌های بیشتری دارد و اگر قصد دارید کاربران خود را در صفحه پروفایل خود بیشتر نگه دارید، می‌توانید از برچسب Hashtag در بیو استفاده کنید. مثلا اگر تخفیف ویژه و فروش ویژه دارید پیشنهاد می‌شود یک برچسب منحصربه فرد ایجاد کرده و در بیو درج کنید تا کاربران با زدن برچسب به راحتی بتوانند پست‌های هدف شما را پیدا کنند، و یا اگر یک صفحه دیگر در اینستاگرام دارید که مربوط به برند شما می‌باشد می‌توانید ایدی اینستاگرام آن را در بیو تگ کنید.

مطلب زیر را نیز بخوانید

هشتک در شبکات اجتماعی

تکنیک منشن در بازاریابی اینستاگرام
پیشنهاد میکنم خریدارن خودتان رو منشن کنید هم باعث ایجاد حس خوب مشتری میشودو هم وفاداری مشتری
افراد مرتبط با شغل حرفه مرتبط با خودتان (مخصوصا با فالوور بالا)رو تا میتوانید بر روی پست ها منشن کنید که بهترین تکنیک بازاریابی است

Explore و SERP
حتما بر روی دکمه جستجو اینستاگرام زده‌اید، به آن صفحه Explore گویند، پست‌های این قسمت اصولا براساس لایک و کامنت‌های واقعی و همینطور براساس رفتار فالوورهای شما چیدمان می‌شود. به عبارتی اینستاگرام سعی می‌کند به شکل هوشمند علاقه شما را بفهمد و براساس آن پست‌هایی که احتمال دارد به آن‌ها علاقه داشته باشید را نشان دهد. و این کار اینستاگرام چه معنایی دارد؟ معنای بهبود تجربه کاربری، درواقع بعید است در هر قدم این شرکت‌های بزرگ بهبود تجربه کاربری را مشاهده نکنید. برویم سر اصل مطلب.

اعتبار صفحه

اعتبار صفحه مهم تر از علاقه کاربر است، به عبارتی قبل از مهم بودن علاقه شما، معتبر بودن آن صفحه هم نقش مهمی دارد. همان طور که گوگل در SERP چنین رفتاری را در برابر سایت‌ها دارد. و زمانی که شما در نتایج گوگل جستجو انجام می‌دهید، نتایج کم کم به سمت شخصی سازی شده پیش می‌رود، یعنی کلماتی که قبلا جستجو کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید و یا سایت‌هایی که قبلا مشاهده کردید را به احتمال زیاد در نتایج شما رتبه بهتری خواهند گرفت.

هوشمند بودن
هوشمند بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های الگوریتم‌های اینستاگرام و گوگل در سرچ است. زمانی که من در جستجوی نتایج به اشتباه عبارت تیم باشگاهی یوونتوس را سرچ کردم “uventus” جدا از آنکه این الگوریتم عبارت صحیح را خودش پیدا می‌کند، از بین هزاران صفحه واقعی و فیک، صفحه رسمی این باشگاه را در نتیجه اول جستجوی من نشان می‌دهد. البته بنده طرفدار تیم یوونتوس نیستم و علاقه بسیاری به تیم باشگاهی آث‌میلان دارم

محتوا
سعی کنید محتوایی درست کنید که موجب انتشار ویروسی این محتوا شود که به حوزه تخصصی شما برمیگردد و  با توجه به وضعیت شغلتان و بازار هدف باید تعیین گردد

تولید محتوایی خلاقانه که علاوه بر انتشار ویروسی و جذاب به برندینگ شما هم کمک میکند

 

گیمیفیکیشن چیست

گیمیفیکیشن یکی از کلمات کلیدی در دنیای امروزی بازاریابی است اما این کلمه می‌تواند برای هرکس، معنای متفاوتی داشته باشد. بعضی‌ها آن را به چشم روشی برای فروش و تبلیغ محصولات و خدماتشان می‌بینند. برخی هم گیمیفیکیشن را به‌عنوان راهی برای تغییر رفتار افراد یا روشی برای تمرین دادن کاربران در سیستم‌های پیچیده می‌شناسند.

مثال گیمیفیکیشن
یک معما طرح کنید به افرادی که پاسخ درست بدهند به قید قرعه محصول رایگان بدهیم(حتی درخواست کنیم همزمان که جواب را میدهند ۳ تا از دوستاشونو تگ کنند تا انها هم در این قرعه کشی شرکت کنند!)

آمار
طبق آمار رسمی اینستاگرام به آدرس business.instagram.com بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در یک ماه دارد و ۵۰۰ میلیون اکانت فعال روزانه که اینستاگرام شان را چک می‌کنند که از این مقدار نزدیک به ۴۰۰ میلیون آن استوری‌ها را هم بررسی می‌کنند.


موفق باشید نیکی تبلیغات

0

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0