هوش مصنوعی اینستاگرام

هوش مصنوعی اینستا

هوش مصنوعی اینستاگرام

1+
niketablighat instagram

اهمیت اینستا به کاربران

عملکرد الگوریتم اینستا

الگوریتم اینستاگرام موفق بوده است و جامعه‌ی چندصدکاربران آن با اجرای روش جدید، ۹۰ درصد از پست‌های دوستانشان را مشاهده می‌کنند و زمان بیشتری در این اپلیکیشن می‌گذرانند. مدیران اینستاگرام هیچ‌گاه جزئیات عملکرد الگوریتم جدید را منتشر نکردند؛ اما بالاخره در تاریخ یکم ژوئن سال جاری میلادی، با برگزاری یک کنفرانس خبری در دفتر در حال ساختشان در سان فرانسیسکو، نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی پست‌های فید در اپلیکیشن را توضیح دادند.

 علاقه‌مندی

 این فاکتور به اپلیکیشن امکان می‌دهد که اهمیت دادن شما نسبت به یک پست را پیش‌بینی کند. بر اساس فاکتور علاقه‌مندی، مواردی که اهمیت بیشتری برای شما دارند، رتبه‌ی بالاتری در فید دریافت می‌کنند. این بررسی با توجه به عملکرد قبلی کاربر نسبت به محتوای مشابه و همچنین آنالیز تصویری محتوای واقعی پست انجام می‌شود.

 آپدیت پست

 زمان انتشار پست و تازگی آن در این فاکتور بررسی می‌شود. طبق این فاکتور، اپلیکیشن پست‌های جدید را بالاتر از محتوای قدیمی نمایش می‌دهد

 ارتباط

 نزدیکی و ارتباط شما با شخص منتشرکننده‌ی پست در این بخش اندازه‌گیری می‌شود. طبق این فاکتور، پست‌های افرادی که در گذشته ارتباط بیشتری با شما داشته‌اند، بالاتر از بقیه به نمایش درمی‌آیند. این ارتباط با کامنت گذاشتن برای پست شخص مورد نظر یا تگ شدن در عکس‌های او مشخص می‌شود.

تناوب بازدید پست‌ها

این علامت زمان‌ استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن را محاسبه می‌کند و بهترین پست‌ها را از زمان آخرین بازدید به نمایش می‌گذارد.

فالویینگ

وقتی تعداد افراد دنبال‌شده یا فالوینگ کاربر زیاد شود، محتوا از بین انتشاردهندگان متعددی انتخاب می‌شود و احتمال مشاهده‌ی پست‌های کمتر از هر فردی بالا خواهد رفت.

میزان دقت و استفاده

زمان استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن نشان می‌دهد که آیا او فردی است که تنها چند پست را مشاهده می‌کند یا دقیق‌تر باست و محتوای عمیق‌تری را در فید می‌بیند.
هوش نیکی تبلیغات انستا

Instagram smartphone

اینستاگرام تصمیم ندارد به فید قبلی و نمایش پست‌ها به ترتیب تاریخ انتشار بازگردد؛ چرا که کاربران دچار سردرگمی خواهند شد. البته این شرکت از انتقادات افراد در مورد الگوریتم جدید استقبال می‌کند.
اینستاگرام هیج پستی را در فید مخفی نمی‌کند. اگر کاربر تمام فید را به‌طور کامل مشاهده کند، پست‌های تمام فالوینگ‌ها را خواهد دید.
الگوریتم اینستاگرام تفاوتی میان عکس و ویدیو قائل نیست و تنها به رفتار کابر توجه می‌کند. این بدان معنا است که اگر تمایل کمتری به مشاهده‌ی ویدیو داشته باشید، ویدیوهای کمتری مشاهده خواهید کرد.
انتشار استوری، ویدیوی لایو یا دیگر امکانات خاص اپلیکیشن، تأثیری در نمایش بیشتر پست‌های کاربر ندارد.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی 

اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به دنبال این هدف است که کاربران چیزهایی که دوست دارند را بیشتر و بهتر ببینند. به مرور؛ این شبکه اجتماعی دارد یاد می‌گیرد چه چیزی برای کاربران ارزش‌مند است و برای هریک کدام تصاویر، پست‌ها و خوراک‌ها باید نمایش داده شود
ممنوعیت مخفی (Shadowbanning) در اینستاگرام حقیقت ندارد و استفاده‌ی زیاد از هشتگ یا کارهای دیگر، موجب مخفی شدن محتوای شما نخواهد شد.

DeepText

 با استفاده از فیلترهایی که طراحی شده می‌تواند پیام‌های جعلی را از روی حساب‌های کاربری با زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، چینی، روسی، عربی و غیره حذف کند.
این فیلترها وقتی یک پیام جعلی یا هرزنامه را کشف می‌کنند؛ به طور خودکار پاک خواهند کرد. اینستاگرام در این زمینه از الگوریتم هوش مصنوعی DeepText فیسبوک استفاده می‌کند. این الگوریتم می‌تواند یک پیام متنی را به اندازه انسان درک کند.

آیگرام چیست

کامنت های توهین آمیز

یک تیم انسانی به طور مرتب در حال آموزش دادن به این الگوریتم‌ها است تا براساس تگ‌ها بتوانند مطالب توهین‌آمیز را یافته و پاک‌سازی کنند

تحلیل انسان 

هوش مصنوعی با همکاری کلان داده اجازه می‌دهند حجم عظیمی از اطلاعات تولید شده توسط کاربران مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و نتایج خوبی برای درک جهان و محیط اطراف ما به دست آید.
علاقمندی های خیلی زیاد را در اکسپلور نمایش دهد

نیکی تبلیغات

1+

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0