هشتک در شبکات اجتماعی

هشتک در شبکات اجتماعی

0


هشتگ چیست؟

دسته بندی

hashtag

هشتگ #، یک نماد پیشوندی است. همچنین، پیام‌های کوتاه در سرویس‌های میکروبلاگ شبکه‌های اجتماعی مانند Twitter یا +Google، اینستاگرام و تلگرام ممکن است به‌وسیلهٔ یک یا چند کلمهٔ به هم پیوسته، تگ شده باشد. به عنوان مثال:

#مبلغان_نوین افرادی هستند که در#فضای_مجازی تبلیغ دین را می‌کنند.

هشتگ ابزاری برای گروه‌بندی چنین پیام‌هایی را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. تا اکتبر سال ۲۰۱۴، هفده هشتگ درزمینهٔ موضوعات سیاسی در سراسر جهان اطلاع رسانی کرده‌اند.

اولین استفاده هشتگ

نخستین استفاده از نمایهٔ متعالی هشتگ، توسط San diego، مقیم Nate Ritter کالیفرنیا بود که #Sandiegofire را در پست‌های مکرر خود در مورد آتش‌سوزی‌های اکتبر ۲۰۰۷ کالیفرنیا، با موضوع San Diego قرار داد.


اصول نگارشی و ساختاری هشتگ
برای تبدیل کردن کلمات به هشتگ نه نیازی به نرم‌افزار خاصی است نه نیاز به برنامه نویس تا یک کلمه را به شکل لینک دربیاید. فقط پیروی از نکات ساده زیر کافیست:

ساختاری بدون فاصله

بین کلمات و حروف از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد.
در زبان انگلیسی اگر بخواهیم برای یک جمله هشتگ بسازیم، حروف همه کلمات را به هم وصل می‌کنیم و در فارسی هم برای به هم وصل کردن حروف کلمات، از علامت Underline (شیفت + منها)، استفاده می‌کنیم. برای مثال؛ #نقل_قول فرم درست‌تری نسبت به(#نقلقول) است.
استفاده کردن از حروف بزرگ انگلیسی ابتدای کلمات جز قوانین نگارش هشتگ نیست اما باعث می‌شود هشتگ شما را خوانا تر کند تا کلمات و عبارات در قالب قانون حروف پشت سر هم را راحت‌تر خوانده شود: برای مثال؛ #KnowWhatIMean

از هشتگ زیاد استفاده نکنید
استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی، چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است.


همه هشتگ‌ها را دقیقاً در توضیح عکس استفاده ننمایید


هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلاً تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید

این مطلب را نیز پیشنهاد می دهیم بخوانید

هایلایت کردن در اینستاگرام

سه گروه از هشتگ
هشتگ برند

(مثلاً ما در صفحه @motamem همه عکس‌ها را با #motamem و #متمم برچسب گذاری می‌کنیم).

هشتگ کمپین

ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود.

هشتگ توضیح

این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند.


قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید


همیشه ببینید که قبلاً چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما، از برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند.

بعضی‌ها اشتباهاً فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحاً Trend هستند و زیاد به کار می‌روند می‌تواند کمک کند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفاً می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و … راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود.

موفق باشید

0

این نوشته را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0