مهمترین شبکه اجتماعی ایرانی

انواع اقسام

مهمترین شبکه اجتماعی ایرانی

0

 

Image result for ‫مهمترین شبکه اجتماعی ایرانی‬‎

مقایسه ای میان محبوبیت شبکه های اجتماعی در ایران

 


تلگرام
فیلتر شدن فیس بوک و ویژگی‌های ویژه تلگرام همچون ایجاد کانال، گروه‌های کاری، خانوادگی و آسان بودن دسترسی به آن از جهت موبایل‌محور بودن و فیلتر نبودن آن، این اپلیکیشن را به سرعت به پرطرفدارترین پیام رسان ایران تبدیل کرد. اکنون حتی فیس بوک که زمانی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کاربران ایرانی محسوب می‌شد در برابر تلگرام حرفی برای گفتن ندارد و این پیام رسان ساده به عنوان بزرگ‌ترین پاتوق مجازی ایرانیان شناخته می‌شود.

پرطرفدارترین اپلیکیشن اشتراک تصویر
در حال حاضر اینستاگرام پس از تلگرام، دومین شبکه در لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. این اپ پرطرفدار آمریکایی در ابتدا تنها یک ابزار ساده برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود اما در سال ۲۰۱۲ فیس بوک این اپلیکیشن را خرید و این موضوع باعث شد رشد چشم‌گیر ۲۳ درصدی که ۲۰ برابر بیشتر از میزان رشد خود فیس بوک است را تجربه کند. حالا دیگر بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف هم صفحه اینستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین پرداخته‌اند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای به اشتراک‌گذاری و جمع‌آوری لایک به رقابت می‌پردازند و بازار و مکان خرید و فروش لایک‌های بیهوده برای افزایش لایک اینستاگرام نیز در این فضا ایجاد شده است.

مهاجرت ایرانی‌ها از فیس بوک
فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و سراسر جهان بود و در واقع نخستین شبکه‌ای بود که استقبال گسترده‌ای از آن شد و البته خیلی زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگیری فیس بوک در ایران، سال ۱۳۹۰ بود که تعداد ۱۷ میلیون کاربر ایرانی در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اینستاگرام، بیشتر کاربران Facebook به این اپلیکیشن‌ها نقل مکان کردند. البته این روند تنها در ایران اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسید که این شبکه اجتماعی به مرز اشباع رسیده است.

شبکه اجتماعی کلوب

کلوب یکی دیگر از شبکه اجتماعی وطنی بسیار پرکاربر است این شبکه در بخش معرفی خود می نویسد: سایت اینترنتی کلوب دات کام در تاریخ یکم دی ماه ۱۳۸۳ برپایه نیازهای امروزی کاربران اینترنتی ایرانی راه اندازی شد. تا به عنوان سایتی برای ارتباط ایرانیان و فارسی زبانان جهان بتواند بستری جهت تبادل اطلاعات ، نیازها ، کالا و خدمات ، آشنا شدن با همکاران ، دوستان قدیمی و … بوجود آورد.

 

 

همچنین بخوانید

دیده شدن با تبلیغات

شبکه اجتماعی فیس نما
فیس نما ، از سال ۱۳۹۱ با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد.

شبکه اجتماعی فارس توییتر

فارس توییتر ، از سال ۱۳۹۱ با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدواتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است.

 

نیکی تبلیغات
۰۹۹۱۸۰۱۲۴۱۷
@niketablighat
niketablighat21@gmail.com
http://niketablighat.ir/

 

0

این نوشته را به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0