اهمیت کپشن در اینستاگرام

caption

اهمیت کپشن در اینستاگرام

0
caption خاص

اهمیت کپشن در شبکات اجتماعی

کپشن چیست

کپشن متنی است که در زیر یک پست اینستاگرامی به نمایش در می‌آید. این کپشن می‌تواند تا ۲۰۰۰ کاراکتر (حرف) طول داشته باشد و از شکلک‌های مختلف در آن استفاده شود. به علاوه، شما می‌توانید تا ۳۰ هشتگ مختلف را درون کپشن قرار دهید. البته این بدان معنی نیست که تا می‌توانید از شکلک و هشتگ در کپشن خود استفاده کنید. بلکه کپشن خود را به نحوی بنویسید که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، خواندن آن آسان باشد و مخاطب را به تعامل تشویق کند.

کپشن نشانه چیست

 متن کپشن، نشان‌دهنده هویت شما (یا برند شما) است و  بنابراین لازم است در نوشتن آن دقت به خرج دهید. باور کنید که یک کپشن خوب می‌تواند در سرگرم کردن مخاطبان شما تاثیر بسیاری بالایی داشته باشد و واکنش آنها نسبت به پست شما را چند برابر کند.
اینستاگرام در حال حاضر پست‌های دیگران را بر اساس محبوبیت به شما نمایش می‌دهد. و اگر شما کمی به پست‌های بالاتر در صفحه اصلی اینستاگرام خود دقت کنید، متوجه می‌شوید معمولاً پست‌هایی که دارای کپشن‌های بهتر هستند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و در صفحه شما در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند

مخاطبان خود را بشناسید

کدام دسته از ۷۰۰ میلیون کاربری که هر ماه در اینستاگرام فعالیت دارند، مشتریان و مخاطبین شما محسوب می‌شوند؟ بله، واضح است که اولین قدم برای اینکه بتوانید متن های زیبا و موثری برای کپشن های اینستاگرام خود بنویسید، این است که دقیقاً بفهمید مخاطبان شما چه کسانی هستند.
سعی کنید جواب این سوالات را در مورد دنبال کنندگان اینستاگرام خود پیدا کنید: آنها اکثراً چه جنسیتی دارند؟ چند ساله هستند؟ در کجا زندگی می‌کنند؟ شغلشان چیست؟ به چه چیزهایی علاقه دارند؟
فقط زمانی که شما جواب این سوال‌ها را بدانید، می‌توانید محتوای مناسبی را بر اساس سلایق و نیازهای مخاطبان خود به آنها ارائه دهید. با شناخت مخاطب خودتان است که می‌فهمید چگونه باید با او ارتباط برقرار کنید و در مورد سبک متن‌های خود تصمیم‌گیری کنید.
که متناسب با نیازها و علایق آنان پیش بروید

مشاوره و بهره گیری از همکاران و دوستان

قبل از انتشار پست به دوستان یا همکاران نزدیک خود پست را نشان بدهید بگذارید نظرشان را بدهند شاید کم و کاستی در آن بود و به شما گوشزد کردند اما فراموش نکنید بزرگترین منقد شما خودتان هستید پس ابتدا خودتان آن را بررسی بفرمایید

خلاق باشید

 اکثر مردم، پست های اینستاگرام را با سرعت زیاد و پشت سر هم نگاه می‌کنند. در واقع آنها نمی‌خواهند وقت زیادی را پای خواندن یک مطلب بگذارنند. پس بهتر است تا جای ممکن، متن های کوتاهی برای پست های خود بنویسید. البته، نه بیشتر از حد لازم.
میتوانید در پست های خودد از جوک ویدیوهای طنز مرتبط با کارتان قرار دهید که فالورهایتان از پست های مثل هم و متنی خسته نشوند
کپشن هشتگ ایموجی

اهمیت کپشن

معرفی سایر شبکات اجتماعی 

میتوانید سایر شبکات اجتماعی فعال خود را در کپشن معرفی کنید

چند خط اول کپشن

چند خط اول متن خود را به نحوی بنویسید که توجه کاربران به آن جلب شود و کنجکاو شوند تا ادامه آن را بخوانند.

از اموجی بهره ببرید

 آیکون های جذاب کارتونی می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند و راهی عالی برای انتقال حس و ایجاد هویت در یک کپشن اینستاگرام باشند
حس خوبی در مخاطب ایجاد میکند و از پشت سرهم خواندن متن حال رنگ های متنوع شاد همراه کمی فان مشاهده میکند این هم به همان قضیه خلاق بودنتان مرتبط میشود

اگر شناخت کافی از مخاطبان خود ندارید کپشن پست اینستاگرام خود را کوتاه تر انتخاب کنید

ممکن است لازم باشد که کپشن پست‌های خود را طولانی و یا کوتاه بنویسید.به عنوان مثال اگر شبکه‌های اجتماعی یک شرکت  تولید ماشین را مدیریت می‌کنید و دستورالعمل تهیه‌ی محصولات را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارید کپشنهای اینستاگرام شما بلند خواهد بود اما اگر هنوز شناخت کافی از برند و مخاطبان خود ندارید بهتر است کپشن کوتاهی را در زیر پست‌های خود قرار دهید و اجازه دهید محتوای شما بیشتر به شکل دیداری  باشد

مرتب سازی لیست فالورهای اینستاگرام

هشتگ هشتگ و باز هم هشتگ

هشتگ تاثیر بسزایی در پیشرفت پیجتان دارد پس لااقل از یک هشتگ در هر پست استفاده کنید
سعی کنید از هشتگ های مرتبط با پست خود استفاده کنید پشت سرهم از هشتگ استفاده نکنید که باعث سردرگمی و خستگی فالور میشود هشتگ های برند خود را معرفی کنید و از هشتگ های معروف و محبوب بهره بگیرید
شما میتوانید در کامنت هایتان نیز از هشتگ استفاده کنید اما در استفاده از هشتگ زیاده روی نکنید
هشتگهای اینستاگرام نیز مثل توییتر و فیس‌بوک عمل می‌کند و بین دو کاربر مختلف ارتباط و جریان مشترکی برقرار می‌کند. 

فالورهایتان را فعال تر کنید

میتوانید در کپشن از پرسیدن یک سوال جالب شروع کنید یا مطرح نمودن یک معما و سپس جایزه مادی و معنوی که اط سمت شما دریافت میکنند
میتوانید گاهی افراد را خطاب یا منشن(@) کنید
تهیه و تنظیم:
تیم نیکی تبلیغات
0

این نوشته را به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0